همه چیز درباره مهاجرت، اقامت، اخذ ویزا و...

تمامی مطالب این وبلاگ درمورد مهاجرت و اقامت به روز رسانی می شود

همه چیز درباره مهاجرت، اقامت، اخذ ویزا و...

تمامی مطالب این وبلاگ درمورد مهاجرت و اقامت به روز رسانی می شود

ارزان ترین دانشگاه های اروپا

با توجه به ارزش پایین واحد پولی ایران و نوسانات قیمت ارز،‌ هزینه تحصیل در انتخاب دانشگاه، شهر و کشور مقصد تاثیر چشمگیری دارد. پس شاید آشنایی با ارزان ترین دانشگاه های اروپا برای شما مفید باشد و در انتخاب دانشگاه مقصد کمک کند. در ادامه این مقاله قصد داریم ارزان ترین دانشگاه های اروپا، هزینه تحصیل در آن ها و در شرایط کلی آن ها را بررسی کنیم. 

 این مقاله از وب سایت موسسه اعزام دانشجو پارس رادین و مقاله «ارزان ترین دانشگاه های اروپا» برداشته شده است.


یکی از مهم ترین ویژگی های اصلی تمام دانشگاه هایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد این است که همه دانشجویان بین المللی پذیرش می کنند. پذیرش دانشجوی بین الملی به معنی ارائه دوره های آموزشی به زبان انگلیسی است که امتیاز مثبتی برای دانشجویان است.


دانشگاه آزاد برلین

دانشگاه آزاد برلین (Freie Universitat Berlin)، واقع در برلین، پایتخت آلمان از ارزان ترین دانشگاه های اروپا است. دانشگاه آزاد برلین یک دانشگاه تحقیقاتی و یکی از برجسته ترین دانشگاه های آلمان به حساب می آید.

این دانشگاه در جوامع جهانی با تحقیقات خود در زمینه علوم انسانی، علوم اجتماعی و علوم تجربی و محیط زیست شناخته شده است.  این دانشگاه توانسته است در رتبه بندی QS جایگاه ۱۳۰ را به خود اختصاص دهد.

دانشگاه آزاد برلین، برای دانشجویان داخلی یا بین المللی رایگان است. دانشجویان با کسب پذیرش از این دانشگاه تقریبا دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های تحصیل ندارند. البته هر ترم هزینه‌های اندکی بابت تامین هزینه‌های مدیریتی و ... از دانشجویان گرفته می‌شود.


اقامت آلمان از طریق تحصیل

دانشگاه فنی درسدن

دانشگاه فنی درسدن (Technische Universität Dresden) واقع در شهر درسدن در آلمان دومین دانشگاه لیست ارزان ترین دانشگاه های اروپا است. این دانشگاه یک دانشگاه تحقیقاتی در آلمان است که در شمار ۱۰ دانشگاه بزرگ آلمان جای می‌گیرد.

دانشگاه فنی درسدن از بهترین دانشگاه های آلمان در رشته های مهندسی، صنعتی و تکنولوژی است. این دانشگاه که در رتبه بندی QS جایگاه ۱۷۹ را کسب کرده است، شهریه‌ای از دانشجویان نمی‌گیرد و به همین دلیل متقاضیان زیادی دارد.  با این حال مثل سایر دانشگاه ها، این دانشگاه هم هر ترم بابت هزینه‌های جانبی، مبلغی از دانشجویان دریافت می‌کند. شاید همین رایگان بودن تحصیلات و آسان بودن شرایط تحصیل در آلمان، متقاضیان تحصیل در آلمان را زیاد می کند.



دانشگاه هومبولت برلین

دانشگاه هومبلت برلین (humboldt-universität zu berlin) که در پایتخت آلمان قرار دارد، سومین دانشگاه آلمانی این لیست است.  این دانشگاه توانسته است جایگاه ۱۲۰ در رتبه بندی QS و جایگاه ۴ را در میان دانشگاه های آلمان کسب کند. حدود ۵۰۰۰ دانشجوی بین المللی در این دانشگاه آلمانی مشغول به تحصیل هستند. وجود این تعداد دانشجوی بین المللی حاکی از مناسب بودن شرایط تحصیل در آلمان است.

شرکت در دوره های آموزشی دانشگاه هومبولت برلین برای دانشجویان بومی و بین المللی رایگان است. دانشجویان تنها لازم است مبلغ خیلی کمی بابت هزینه های جانبی بپردازند. علاوه بر این دانشگاه کمک هزینه هایی نیز به دانشجویان واجد شرایط پرداخت می کند.


ویزای کاری آلمان


دانشگاه وورتسبورگ

دانشگاه یولیوس ماکسیمیلیانست وورتسبورگ ( Julius-Maximilians-Universität Würzburg) یا همان دانشگاه وورتسبورگ در شهر وورتسبورگ آلمان واقع شده است. این دانشگاه فیزیکدان ها و شیمیدان های برجسته ای را در خود پرورش داده است. به همین جهت در آموزش علوم پایه، جایگاه والایی دارد.

دانشگاه وورتسبورگ یک دانشگاه دولتی و تحقیقاتی و از قدیمی ترین دانشگاه های آلمان است که در افتخارات خود ۱۴ جایزه نوبل را جای داده است. این دانشگاه هم مانند بقیه دانشگاه های آلمانی که بالاتر گفتیم، هزینه بابت شهریه از هیچ یک از دانشجویان خود نمی گیرد.


ثبت شرکت در آلمان


دانشگاه فنی آخن

دانشگاه فنی آخن (RWTH Aachen) در شهر آخن آلمان قرار گرفته است. این دانشگاه با حدود ۱۵۰ سال سابقه بزرگ ترین دانشگاه آلمان در رشته های فنی و مهندسی به‌شمار می‌رود. دانشگاه فنی آخن در زمینه های علمی بسیاری در مهندسی و فناوری اللخصوص رشته های مکانیک، برق، صنایع، علوم کامپیوتر، فیزیک و شیمی شهرت جهانی دارد. این دانشگاه در همه این زمینه ها بهترین دانشگاه آلمان نیز هست! پس اگر به هر یک از این رشته ها علاقمند هستید، لازم است دانشگاه فنی آخن را در اولویت قرار دهید.

دانشگاه فنی آخن بیشترین بودجه تحقیقاتی به نسبت سایر دانشگاه های آلمان را در اختیار دارد. درآمد سرانه اعضای هیئت علمی رشته های مرتبط با صنعت بسیار بالا است. شهرت دانشگاه آخن اما جز وابستگی به قدرت، بودجه های کلان، قدمت و اساتید متخصص به عامل مهم دیگری که از همه این ها برآمده نیز وابسته است. این عامل شهرت و محبوبیت دانشگاه فنی آخن به جذب دانشجویان خارجی بسیار در رشته های فنی برمی گردد.

این دانشگاه در رتبه بندی QS جایگاه ۱۳۸ ام و در دانشگاه های آلمان رتبه 7 ام را به خود اختصاص داده است. هزینه این دانشگاه نیز مانند همه دانشگاه های دولتی آلمان، رایگان است و نیازی به پرداخت شهریه نست. اما برای هر نیم فصل تحصیلی باید هزینه کمی (در حدود ۲۴۰ یورو) بابت هزینه های جانبی پرداخت شود.



دانشگاه مانهایم

دانشگاه مانهایم ( Universität Mannheim ) از موسسات آموزشی و تحقیقاتی واقع در شهر مانهایم آلمان است. این دانشگاه حدود ۲۰۰۰ دانشجوی بین المللی دارد که حاکی از موفقیت آن در جذب دانشجویان بین المللی است. با این وجود این دانشگاه هیچ رشته ای به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ندارد.

شهرت این دانشگاه در رشته های علوم انسانی، مخصوصا اقتصاد، حقوق، علوم اجتماعی، کسب و کار و در ریاضی و انفورماتیک، جهانی است. چنانچه دانشجویان بین المللی مدرک قبلی خود را از دانشگاه های آلمانی گرفته باشند یا توانسته باشند آن را معادل سازی کنند، تحصیل در این دانشگاه برای آن ها رایگان خواهد بود. در غیر این صورت لازم است به ازای هر ترم تحصیلی ۱۵۰۰ یورو شهریه بپردازند.


اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت


دانشگاه گوتینگن

دانشگاه گوتینگن (Georg-August-Universität Göttingen) در شهر گوتینگن آلمان قرار دارد. از موفقیت های بزرگ این دانشگاه که باعث شهرت جهانی آن شده است، بردن ۴۴ جایزه نوبل توسط اساتید این دانشگاه در رشته‌های مختلف است.

دانشگاه گوتینگن یکی از ده دانشگاه برتر آلمان است. این دانشگاه در علوم انسانی، علوم پایه و پزشکی و رشته های پیراپزشکی اعتبار و شهرت جهانی دارد. ریاضیدانان برتری چون گاوس، ریمان و هیلبرت از اساتید بنام این دانشگاه بوده اند.

این دانشگاه در میان دانشگاه های برتر جهان رتبه ۱۹۷ را دارد. دانشجویان بین المللی در حالت کلی ملزم به پرداخت ۳۷۵ یورو برای شهریه هر ترم هستند که بیشتر آن صرف هزینه های جانبی می شود.



دانشگاه کاتولیک لون

دانشگاه کاتولیک لون (Katholieke Universiteit Leuven ) بزرگ ترین دانشگاه هلندی زبان بلژیک است که در شهر لون قرار دارد. دانشگاه لوون اهداف تحقیقاتی و پژوهشی زیادی را دنبال می کند. به همین دلیل در رتبه بندی های جهانی نام دانشگاه کاتولیک لون در میان جزو دانشگاه‌های برتر اروپا و جهان به چشم می خورد.

شاخص ترین ویژگی این دانشگاه که آن را در لیست ارزان‌ترین دانشگاه های اروپا آورده است، شهریه تحصیلی بسیار کم آن است. دانشگاه کاتولیک لون با اینکه زیرساخت های آموزشی و پژوهشی قوی دارد اما شهریه بسیار کمی دارد. این مسئله آن را به مقصد احتمالی دانشجویان بین المللی بسیاری تبدیل می‌کند.

این دانشگاه که در رتبه بندی QS جایگاه ۸۰ را کسب کرده است، بهترین دانشگاه بلژیک است.  هزینه هر ترم تحصیلی در دانشگاه کاتولیک لون برابر ۲۴۵ یورو است.



دانشگاه پیزا

برای یاد کردن از دانشگاه های ایتالیا در لیست ارزان ترین دانشگاه های اروپا، بهترین گزینه دانشگاه پیزا واقع در شهر پیزا ایتالیا است. این دانشگاه که از مهم ترین و برترین دانشگاه های ایتالیا است تاریخچه درخشانی دارد.

این دانشگاه در برخی رشته ها دوره های انگلیسی زبانی برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. رشته هایی مثل کارشناسی ارشد هوا و  فضا، کارشناسی ارشد کامپیوتر، کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر، کارشناسی ارشد اقتصاد، کارشناسی ارشد علوم هسته ای و ...

اما کسب پذیرش از این دانشگاه ایتالیایی مستلزم گذراندن دوره های زبان ایتالیایی و دریافت مدرک B2 در این زبان است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد